Урок59(30.01.2023)

  ІІ. Виробниче навчання на виробництві з кваліфікації "Офіціант" 3 розряду. 

 ОФ-3 "Виконання етапів підготовки залу до роботи та процесу обслуговування відвідувачів".

 ОФ-3.2.3 "Отримання та подача страв та напоїв ".

Урок 59"Вирішення конфліктної ситуації з відвідувачем".

МЕТА уроку:

- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності; 
 - сформувати в учнів первісні уміння по виконанню прийомів вирішення конфліктної ситуації  з відвідувачами та дотримання вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Ви виявили у вашій страві / напої чужорідний елемент (волосся, скло, комах тощо) Що робити?
Відповідно до Правил роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства:
При виявленні недоліків у якості продукції та наданні послуг, недоважування або обрахунку суб'єкти господарської діяльності на вибір споживача зобов'язані:
- безкоштовно усунути виявлені недоліки;
- зменшити розмір оплати за продукцію або послугу;
- замінити на аналогічну продукцію належної якості або вдруге надати послугу;
- повністю відшкодувати витрати споживача, пов'язані з придбанням неякісної продукції або наданої послуги.
Саме тому Ви маєте право покликати, офіціанта, адміністратора, шеф-кухара і сказати їм про наявність у страві чужорідного елементу.
Зазвичай, заклади громадського харчування доволі лояльно вирішують такі конфлікти та пропонують замінити страву на аналогічну або ж будь-яку іншу.
У разі неможливості вирішення конфлікту мирним шляхом необхідно:
1) вимагати Книгу скарг та пропозицій;
2) необхідно написати заяву на ім'я керівництва кафе чи ресторану, в якій зазначити у довільній формі ті обставини, які сталися у закладі;
3) зберегти чек;
4) за можливості, зберегти рештки їжі для проведення лабораторного аналізу на вміст шкідливих речовин у страві;
5) Також, можливим є звернення до державних служб, що здійснюють контроль закладів громадського харчування, як наприклад до Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів.
Що робити, якщо вам невчасно подали страву?
Стаття 10 закону Україну «Про захист прав споживачів» зазначає:
Споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов’язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.

Домашнє завдання: ознайомлення з матеріалом.