Урок50(17.01.2023)

  ІІ. Виробниче навчання на виробництві з кваліфікації "Офіціант" 3 розряду. 

 ОФ-3 "Виконання етапів підготовки залу до роботи та процесу обслуговування відвідувачів".

 ОФ-3.2.3 "Отримання та подача страв та напоїв ".

Урок 50"Оформлення замовлення і передача на виробництво ".

МЕТА уроку:

- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності; 

 - сформувати в учнів первісні уміння прийомів по виконанню оформлення замовлення та дотримання вимог охорони праці.

                                                

                    Приймання та оформлення замовлення:

правила поводження офіціанта при прийнятті замовлення: стоїть прямо, бажано справа, злегка нахилившись вперед, не торкаючи стола та стільців. Замовлення можуть прийматися по-різному: в деяких закладах існують готові бланки з меню, в яких необхідно відмітити лише кількість; в деяких – електронні записні книжки, проте найчастіше використовується блокнот рахунків. Офіціант кладе блокнот на ліву руку поверх складеного вчетверо ручника. Першими приймають замовлення у того, хто сидить поруч з замовником, що бронював столик, переходячи від одного відвідувача до іншого, у замовника – в останню чергу.
Здійснення записів страв в певній послідовності. Запис здійснюється в такій послідовності: холодні страви і закуски, гарячі закуски, перші, другі страви, солодкі та буфетна продукція.
Отримане замовлення зачитується вголос, уточняються деякі деталі (у якому вигляді приготувати страву, стосовно найменування спиртних напоїв) та сповіщається про час його виконання.
Передача замовлення на виробництво: офіціант іде до сервізної, де підбирає посуд для холодних страв і закусок, приносить їх до роздавальні у холодний цех і передає разом з замовленням, вказавши побажання клієнта. Далі таким же чином робить замовлення в гарячому цеху. Далі пробиває чеки для отримання буфетної продукції, отримує її і подає першою (разом з хлібом). Для отримання холодних та гарячих страв чеки пробиваються безпосередньо перед отриманням.
Приймання замовлення через комп’ютерний термінал забезпечує автоматичне введення та збереження замовлення в комп’ютерній системі, автоматичну передачу замовлення на виробництво та бар, роздрукування замовлення через принтер.
Отримання і подача буфетної продукції, замовлених страв, закусок і напоїв: продукцію сервіс-бару офіціант приносить у зал і розміщує на підсобному столі. 

Домашнє завдання: ознайомлення з матеріалом та оволодіння навичками нової темі і законспектувати та вивчити.