Урок41(20.12.2022)

   ІІ. Виробниче навчання на виробництві з кваліфікації "Офіціант" 3 розряду. 

 ОФ-3 "Виконання етапів підготовки залу до роботи та процесу обслуговування відвідувачів".

 ОФ-3.2.2 "Прийом і оформлення замовлення".

Урок 41"Подача меню відвідувачам".
МЕТА уроку:
- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності; 

- сформувати в учнів первісні уміння прийомів по виконанню подача меню відвідувачам та дотримання вимог охорони праці та безпеки.

Меню — атрибут за­кладу ресторанного господарства, призначений інформувати відвідувачів про продукцію. Його наяв­ність обов’язкова незалежно від методу обслу­говування відвідувачів у закладі ресторанного господарства.

Прейскурант — перелік алкогольних і без­алкогольних напоїв, пива, тютюнових, кондитерських виробів та інших покупних товарів.

У прейскуранті фігурують товари, що є в продажу, а в меню — вироби кухні, які можна замовити протягом дня. Тож усі заявлені в прейскуранті (меню) позиції завжди мають бути наявними.

У меню зазначається:

–      перелік страв, кулінарних, борошняних кондитерських, булочних виробів та напоїв власного виробництва,

–      вихід і ціна однієї порції.

У прейскуранті зазначається:

–      перелік алкогольних і безалкогольних напоїв, пива, тютюнових, кондитерських виробів та інших закупних товарів, маса, об’єм і ціна на відповідну одиницю продукту, крім того, для алкогольних напоїв – ємність пляшки, ціна за пляшку, за 50 та 100 мілілітрів.

Меню і прейскурант мають бути підписані керівником, бухгалтером (калькулятором) та матеріально-відповідальною особою (завідувач виробництва, бригадир, буфетник, бармен тощо) і скріплені печаткою суб’єкта господарської діяльності.

У підприємствах громадського харчування, прейскуранти цін на куповані товари, обов’язково підписуються працівником, відповідальним за формування, установлення або застосування цін, і завіряються печаткою або штампом суб’єкта господарювання із зазначенням дати підписання. 

За бажанням ресторану в окреме меню (прейскурант) виділяється будь-яка група (вид) про­дукції (товарів). Наприклад, оформляється ок­ремо “Чайно-кавова карта”, “Дитяче меню”, “Карта вин”,  "Картка коктейлів".

Карта вин — один із різновидів прейскуранта у закладах ресторанного господарства, покли­каний допомогти клієнту підібрати до замовле­них страв відповідний напій. Обов’язкова вона лише для ресторанів та барів вищого й люкс класів.

Меню складають українською мовою, та додатково іншою мовою, прийнятною для сторін. 
Для фірмових страв, назви яких для клієнта звучать загадково, доцільно розшифрувати в меню їх інгредієнти, та при можливості розмістити фото. Після того, як відвідувачі зайняли свої місця, метрдотель або офіціант подає їм меню, щоб вони вибрали страви і напої.

При подачі меню відразу ж починаються переговори про замовлення. Спочатку можна запропонувати різноманітні види аперитивів, наявні в ресторані, або просто підвезти до столика візок з ними. Спиртне збуджує апетит гостей, допомагає скоротити їм час очікування і, крім того, дає можливість офіціанту прийняти додаткове замовлення.

Домашнє завдання: ознайомлення з матеріалом та оволодіння навичками нової темі і законспектувати. Самостійно скласти картку коктейлів для бару..