Урок39(16.12.2022)

 ІІ. Виробниче навчання на виробництві з кваліфікації "Офіціант" 3 розряду. 

 ОФ-3 "Виконання етапів підготовки залу до роботи та процесу обслуговування відвідувачів".

 ОФ-3.2.2 "Прийом і оформлення замовлення".

Урок 39"Розміщення гостей за столом".
МЕТА уроку:
- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності; 

- сформувати в учнів первісні уміння прийомів по виконанню розміщення гостей за столом та дотримання вимог охорони праці та безпеки.



Привітання гостей - перший особистий контакт офіціанта з відвідувачем. Дуже важлива перша зустріч гостя при вході до ресторану. При цьому обслуговуючому персоналу необхідно проявити всю свою майстерність, щоб у відвідувача склалося найсприятливіше враження про даний заклад. Якщо перша зустріч виявилася невдалою, то надалі буде дуже важко завоювати довіру гостя. До прийому відвідувачів як бажаних гостей повинні бути готові в першу чергу ті, з ким вони зустрічаються: спочатку — швейцар і гардеробник, потім — метрдотель і офіціант, адже від цього у відвідувачів складається перше враження про рівень обслуговування в даному закладі. Зразу слід йти на зустріч при бувшому гостю, першим привітати його.

Вітатись слід, як можна привітніше, відповідно до часу дня ("доброго ранку", "добрий вечір "і т.д.) Такий візуальний контакт говорить гостю, що його тут очікують.

Не робіть ніяких відмінностей, всі гості мають рівні права на ввічливий прийом:

- дайте гостю зрозуміти, що йому тут раді;

- назвіть звання відвідувача і його прізвище, якщо вони вам відомі;

- зверніть особливу увагу на правильну вимову прізвища гостя.

Звання завжди називають перед прізвищем, наприклад: "Доброго ранку пане професор Грицюк Б.А."

   Коли гість вступає з вами в зоровий контакт, він судить про вас по осанці. Осанка сама по собі говорить багато, відображуючи ваше самопочуття. Зустрічайте гостя відкрито, як можна респектабільніше, однак без почуття підлабузництва. Форма звертання до гостя і точна назва його титулу - найважливіша частина процесу спілкування. Сама форма звертання багато в чому залежить від положення гостя в суспільстві, від його походження, а також від будь-якої ситуації, що може виникнути. Якщо ваше звертання до одного гостя може здатися йому цілком природнім, то це не означає, що так само можна віднестись і до іншого. Вибір правильної форми звертання - питання такту.

 В Україні підходить звертання:" пане, пані, добродію, добродійко, юначе, панночко".

  В даний час більше немає відмінностей в тому як звертатись до заміжніх і незаміжніх жінок. Жінку слід називати по професійному признаку, причому перед назвою титулу обов'язково кажуть слово "пан", наприклад "пані керівник відділу". В тому випадку, коли у дами немає професійного титулу, її слід називати "вельмишановна пані".

  При вході в ресторан відвідувачів повинен зустріти швейцар, котрий відкриває та закриває двері, вітає гостей, інформує їх про наявність вільних місць, проводить до гардеробу. Гардеробник пропонує відвідувачам залишити в гардеробі разом з верхнім одягом великі сумки (портфелі), кейси-дипломати (їх не беруть до столу). Біля гардеробу чоловіки обслуговують жінок або цю функцію бере на себе гардеробник.

Зустрічає відвідувачів швейцар, відкриваючи двері ресторану і вітає гостей. Зустріч гостей у ресторані можна доручити hostess, який зустрічає їх, проводжає до столика, пропонує меню і карту вин, якщо офіціант у цей час зайнятий обслуговуванням інших відвідувачів. Такий підхід дозволяє приділити відвідувачам належну увагу.

За відсутності посади hostess зустріч і розміщення гостей за вільними столиками здійснює метрдотель. Він вітає гостей і допомагає їм зайняти місця. Пропонувати місця за столом, за яким вже сидять, можна тільки за їхньої згоди. Не допускається пропонувати відвідувачеві зайняти місце за столом, не підготовленим до обслуговування.

Метрдотель або hostess пропонує гостю сісти, висунувши стілець і запросивши його жестом. Якщо прийшли разом чоловік і жінка, то жінці hostess пропонує зайняти місце першою, а потім пропонує сісти чоловіку; жінка сідає праворуч від чоловіка. У разі, якщо гості самостійно сіли за стіл, пересаджувати їх, пропонуючи інші місця, не дозволяється. Якщо гості принесли із собою квіти, треба, не чекаючи, коли вони попросять принести вазу з водою, помістити в неї квіти і поставити в центрі столу.