Урок38(15.12.2022)
ІІ. Виробниче навчання на виробництві з кваліфікації "Офіціант" 3 розряду.
ОФ-3 "Виконання етапів підготовки залу до роботи та процесу обслуговування відвідувачів".
ОФ-3.2.2 "Прийом і оформлення замовлення".
Урок 38"Зустрич відвідувачів в ресторанах, кафе та барах".
МЕТА уроку:
- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності;
- сформувати в учнів первісні уміння прийомів по виконанню прийомів зустрічі з відвідувачами та дотримання вимог охорони праці та безпеки.
У ресторанах прийнятий і застосовується традиційний метод обслуговування – офіціантами.
Відвідувача треба зустріти, проводити до столу; запропонувати місце, подати меню й допомогти обрати страви і напої, прийняти замовлення, а потім подати замовлене.
Гостей ресторану зустрічають спочатку швейцар і гардеробник, потім метрдотель і офіціант. Особлива роль належить метрдотелеві, він є об’єднувальною ланкою між відвідувачами і персоналом ресторану. Він повинен зустріти відвідувачів біля дверей залу, провести до столика, якщо він замовлений, або вказати, які столи вільні і чи можна їх зайняти. Коли гості обрали стіл, метрдотель іде за ними; якщо гості поклалися у виборі місця на метрдотеля, він іде спереду. Щоб спростити цей процес, метрдотель зазвичай запитує, на скільки місць потрібний стіл, у якій частині залу гості хотіли б відпочити. Враховуючи їхні побажання і можливості ресторану, метрдотель пропонує столики на вибір і запрошує пройти до них. Сам він йде попереду гостей, щоб показати найзручніший шлях між столами.
Метрдотель (офіціант) може порадити, кому з гостей де краще сісти. Запрошуючи відвідувача сісти, треба відсунути стілець. Спочатку потрібно запропонувати місце жінці, потім - чоловікові, причому чоловік повинен сідати ліворуч від жінки. Якщо відвідувач допоміг сісти своїй дамі, то метрдотель допомагає сісти чоловікові. Якщо споживачів обслуговує офіціантка, то її послуги при розсаджуванні чоловіків з дамою допускаються, якщо відвідувачі літнього віку.
У тих випадках, коли споживачі самостійно сіли за стіл, не рекомендується пересаджувати їх. Якщо вільних столиків немає, пропонувати місця за столом, де вже сидять гості, можна тільки з їхньої згоди.
Не можна пропонувати місця за столом, не підготовленим до обслуговування. Постійним клієнтам пропонують зазвичай звичні їм місця. Якщо відвідувачі прийшли із квітами, їх ставлять у вазу у центрі стола.
Домашнє завдання: ознайомлення з матеріалом та оволодіння навичками нової темі і законспектувати.