Урок 18(09.11.2022)
І. Виробниче навчання на виробництві з кваліфікації "Офіціант" 3 розряду.
ОФ-3 "Виконання етапів підготовки залу до роботи та процесу обслуговування відвідувачів".
ОФ-3.2.1 "Організація процесу обслуговування ".
09.11.2022
Урок 18" Організація робочого місця офіціанта. Підготовка до роботи торгових приміщень" .
МЕТА Уроку:
- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності;
- сформувати в учнів первісні уміння прийомів по виконанню прийомів виконання попередньої сервіровки столів та дотримання вимог охорони праці та безпеки.
Підготовка торговельного залу щоденна включає: прибирання підлоги, обмітання пилу, протирання меблів та обладнання. Основне прибирання роблять у ранкові години і закінчують за 1-2 години до відкриття ресторану.
Санітарно-гігієнічне прибирання залу здійснюється за допомогою пилососів та інших прибіральних машин та інвентарю. При цьому дотримуються встановлених санітарних правил.
Прибирання торговельного залу здійснюється у певній послідовності:
-при вологому прибиранні спочатку обмітають та витирають пил з вікон, меблів, карнизів, панелей, підвіконь, світильників, опалювальних батареї, а потім миють підлогу;
-при сухому спочатку прибирають підлогу, а потім видаляють пил з предметів, що знаходяться у залі.
Для натирання паркетної і лінолеумі підлоги використовуються електронатирачі різних типів.
Особливу увагу слід звертати на догляд за декоративними рослинами, що прикрашають сучасні торговельні зали: акуратно поливати їх, підрізати і прибирати жовті листки.
Після прибирання приміщення провітрюють. Протягом дня за необхідності невелике прибирання робить чергова по залу прибиральниця.
Для всіх підприємств ресторанного господарства один раз на місяць встановлюється санітарний день для проведення генерального прибирання з наступною дезінфекцією всіх приміщень, обладнання та інвентарю.
Розміщення меблів у залі залежить від планувального вирішення приміщення, розташування дверей, вікон, колон, естради та площадки для танців.
Столи розставляють прямими лініями, у шаховому порядку, утворюючи з них групи 1 зони, відокремлені одна від одної основними і додатковими проходами. Залежно від типу підприємства ширина основного проходу має бути не менше 1,5 м у ресторанах та барах і не менше 1,2 м в кафе. Додаткові проходи не повинні бути менше 1,2 м у ресторанах і барах та 0,9 м у кафе, а також для підходу до окремих місць - не менше 0,6 м у ресторанах і барах та 0,4 м у кафе. Кожний стіл ставлять на такій відстані від сусідніх, яка 6 забезпечувала вільний прохід до нього відвідувачів і офіціантів. Столи, серванти, крісла повинні знаходитися на відстані 10-20 см від стін. Стільці розставляють так, щоб сидіння знаходилися під столом не більше ніж наполовину при відстані 0,5 м від спинки стільця до краю столу.
Варіанти розміщення меблів у залі ресторану: а - уздовж стіни; 6 - у нішах; в - лінійне; г - острівне
У залах використовують пристінні та напівкруглі дивани, біля яких також розміщують столи.
Квадратні столи розставляють зазвичай у шаховому порядку, що створює зручність при обслуговуванні. Круглі часто встановлюють поряд з квадратними; вони надають залу нарядного вигляду.
Прямокутні шестимісні столи ставлять уздовж стін або посередині залу поряд з круглими і квадратними.
Підсобні столи встановлюють у місцях, найбільш зручних для роботи офіціанта. їх накривають спеціальними невеликими скатертинами. На підсобних столах офіціанти відкорковують пляшки, ставлять посуд, порціонують страви. Як правило, підсобний стіл ставлять впритул до обіднього, щоб офіціант міг розкладати страви у присутності споживачів.
До конструкції підсобних столів висувають такі вимоги: вони повинні бути стійкими, легкими і зручними для переміщення. Під кришкою столу влаштовують полицю, а для полегшення переміщення столи встановлюють на колесах.
Між групами столів, частіше біля стін та колон, розміщують серванти з розрахунку один сервант на одного або двох офіціантів. У сервантах зберігається невелика кількість столового посуду, столових наборів та білизни.
Для зручності у залах встановлюють холодильники з розрахунку один холодильник на трьох-чотирьох офіціантів.
Домашнє завдання : самостійно ознайомиться з матеріалом та відпрацювати. Зробити інструкційну картку "Організація робочого місця офіціанта".