Урок 117( 17.05.2023) та Урок118(18.05.2023)

І І. Виробниче навчання на виробництві "ОФІЦІАНТ" 4розряду.

  ОФ-4.1.3 "Обслуговування відвідувачів у торговельному залі".

  Урок №117  тема уроку: "Зустрічі відвідувачів та прийом замовлення. Дотримання   правил етикету при прийнятті замовлень".

   МЕТА уроку: 

- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності;

- сформувати у учнів первісні уміння по виконанню вимог зустрічі відвідувачів та прийом замовлення".

                                 Зустріч і розміщення гостей.

   Привітання гостей - перший особистий контакт офіціанта з відвідувачем. Дуже важлива перша зустріч гостя при вході до ресторану. При цьому обслуговуючому персоналу необхідно проявити всю свою майстерність, щоб у відвідувача склалося найсприятливіше враження про даний заклад. Якщо перша зустріч виявилася невдалою, то надалі буде дуже важко завоювати довіру гостя. До прийому відвідувачів як бажаних гостей повинні бути готові в першу чергу ті, з ким вони зустрічаються: спочатку — швейцар і гардеробник, потім — метрдотель і офіціант, адже від цього у відвідувачів складається перше враження про рівень обслуговування в даному закладі. Зразу слід йти на зустріч при бувшому гостю, першим привітати його.

Вітатись слід, як можна привітніше, відповідно до часу дня ("доброго ранку", "добрий вечір "і т.д.) Такий візуальний контакт говорить гостю, що його тут очікують.

Не робіть ніяких відмінностей, всі гості мають рівні права на ввічливий прийом:

- дайте гостю зрозуміти, що йому тут раді;

- назвіть звання відвідувача і його прізвище, якщо вони вам відомі;

- зверніть особливу увагу на правильну вимову прізвища гостя.

Звання завжди називають перед прізвищем, наприклад: "Доброго ранку пане професор Грицюк Б.А."

   Коли гість вступає з вами в зоровий контакт, він судить про вас по осанці. Осанка сама по собі говорить багато, відображуючи ваше самопочуття. Зустрічайте гостя відкрито, як можна респектабільніше, однак без почуття підлабузництва. Форма звертання до гостя і точна назва його титулу - найважливіша частина процесу спілкування. Сама форма звертання багато в чому залежить від положення гостя в суспільстві, від його походження, а також від будь-якої ситуації, що може виникнути. Якщо ваше звертання до одного гостя може здатися йому цілком природнім, то це не означає, що так само можна віднестись і до іншого. Вибір правильної форми звертання - питання такту.

 В Україні підходить звертання:" пане, пані, добродію, добродійко, юначе, панночко".

  В даний час більше немає відмінностей в тому як звертатись до заміжніх і незаміжніх жінок. Жінку слід називати по професійному признаку, причому перед назвою титулу обов'язково кажуть слово "пан", наприклад "пані керівник відділу". В тому випадку, коли у дами немає професійного титулу, її слід називати "вельмишановна пані".

  При вході в ресторан відвідувачів повинен зустріти швейцар, котрий відкриває та закриває двері, вітає гостей, інформує їх про наявність вільних місць, проводить до гардеробу. Гардеробник пропонує відвідувачам залишити в гардеробі разом з верхнім одягом великі сумки (портфелі), кейси-дипломати (їх не беруть до столу). Біля гардеробу чоловіки обслуговують жінок або цю функцію бере на себе гардеробник.

  Зустріч гостей. 

  Зустріч гостей у ресторані можна доручити hostess, який зустрі­чає їх, проводжає до столика, пропонує меню і карту вин, якщо офіціант у цей час зайнятий обслуговуванням. 

   Замовлення від відвідувачів може приймати офіціант, начальник ланки офіціантів, метрдотель. Замовлення вписується в блокнот рахунків у двох примірниках, під копірку. Приймати замовлення треба дуже уважно, щоб попередити виникнення непорозумінь. Після прийняття замовлення його треба повторити гостю для перевірки, уточнити час подачі блюд і т.д.

   При прийманні замовлення офіціант повинен стояти близько гостя по можливості з правого боки від нього, не торкаючись столу, стільця, не нахиляючись дуже близько до гостей. Меню пропонують розкритим на першій сторінці зліва лівою рукою. Якщо за столом сидить кілька людей, потрібно починати зі старшого з них. При зустрічі відвідувачів, прийомі замовлень і обслуговуванні офіціант повинен дотримуватися правил етикету: допомогти жінкам зайняти місця за столиком, підставити крісло. Меню в насамперед подається старшої із жінок. Якщо за столом сидять кілька відвідувачів, офіціант повинен підійти до кожного з них і відкрити окремий рахунок. Разом з меню подається прейскурант вин в закритому вигляді.

    Почекавши кілька хвилин в стороні, поки гості вивчають меню, слід поцікавитися, чи потрібна допомога у виборі меню. Якщо гості не виявляють такого бажання, офіціант повинен терпляче чекати. Якщо відвідувачі, сівши за столик, ведуть тривалу розмову, офіціант може, не чекаючи закінчення розмови, запитати: «Дозвольте прийняти замовлення?». Якщо гості просять порадити, яке блюдо вибрати, офіціант повинен з готовністю прийти до них на допомогу, намагаючись врахувати смаки відвідувачів. На запитання: «Що у вас сьогодні смачне?» - Не слід відповідати: «У нас все смачно». Офіціант повинен знати про смакові якості особливості приготування кожної страви, включеного до меню, щоб зуміти порекомендувати їх відвідувачеві.

   Спочатку офіціант приймає замовлення на кулінарні страви, за-ю тим на винно-горілчану продукцію. Він повинен допомогти гостям у виборі вин до холодних, гарячих закусок, до перших, других страв та ін, тому йому необхідно знати асортимент вин, їх якість, відповідність тим чи іншим страв.



Домашнє завдання: ознайомлення з матеріалом та оволодіння навичками. Матеріал уроку        "Дотримання   правил етикету при прийнятті замовлень" відпрацювати самостійно. Скласти серветки, сфотографувати та надіслати фото. 

 Урок №118  тема уроку: "Зустрічі відвідувачів та прийом замовлення. Дотримання   правил етикету при прийнятті замовлень".

   МЕТА уроку: 

- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності;

- сформувати у учнів первісні уміння по виконанню вимог зустрічі відвідувачів та прийом замовлення".

Домашнє завдання: ознайомлення з матеріалом самостійно уроку №117      

 "Дотримання   правил етикету при прийнятті замовлень" відпрацювати самостійно.