Уроки 105 та 106 ( 19.05.2022) Вправи :"Прийом замовлення і складання меню для бенкетів з частковим обслуговуванням офіціантами, осіб які проживають в готелях та організація "шведського столу".
ІІ. Виробниче навчання у навчальної майстерні з кваліфікації "ОФІЦІАНТ" 4розряду.
ОФ-4.1.3"Обслуговування відвідувачів у торговельному залі ".
19.05.2022
Урок №105
Тема уроку: Вправи :"Прийом замовлення і складання меню для бенкетів з частковим обслуговуванням офіціантами, осіб які проживають в готелях та організація "шведського столу".
МЕТА уроку:
- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності;
- сформувати у учнів первісні уміння по виконанню прийомів складання меню для банкетів з частковим обслуговуванням офіціантами, осіб які проживають в готелях та організація "шведського столу".
У ресторанах здійснюють обслуговування прийомів, ювілеїв, весіль і інших торжеств, організуючи бенкети з повним і частковим обслуговуванням офіціантами, фуршет, буфеті прейскуранту для бенкетів з частковим обслуговуванням офіціантами.
Бенкет за столом із частковим обслуговуванням офіціантами має товариський або сімейний характер і є найбільш поширеним.
Для банкету з частковим обслуговуванням на одного офіціанта припадає 12-15 осіб.
Столи при проведенні цього бенкету розставляють так, як і при бенкеті з повним обслуговуванням офіціантами. Кількість же предметів сервірування зменшується. Стіл можна сервірувати без підставної тарілки, тобто для кожного гостя ставлять лише закусочну і пиріжкову тарілки, два набори - закусочний і столовий ніж та виделку. На стіл ставлять фужер, чарки для вина і горілки. Десертні набори краще подати разом з десертом. На середину столу ставлять холодні страви і закуски, алкогольні та безалкогольні напої. Столи прикрашають квітами у вазах і вазами, наповненими фруктами. На бенкетних столах їх рекомендується розставляти симетрично.
При підборі багато порційного посуду для проведення бенкету з частковим обслуговуванням офіціантами виходять із кількості порцій замовлених страв і довжини столу.
Стіл умовно можна поділити на секції довжиною приблизно 2-2,5 м. На кожній із них асортимент закусок має повторитися для 6-10 гостей. Це дозволить кожному сидячому за столом, не звертаючись за допомогою до офіціанта, взяти будь-яку закуску.
У меню цього бенкету включають різноманітний асортимент холодних страв і закусок, які замовляють по 1/2 порції на кожного учасника, а іноді й менше. Гостям можуть бути запропоновані гарячі закуски і другі страви (1-2 найменування). У меню бенкету-обіду включають першу страву. На завершення подають солодкі страви, фрукти, гарячі напої, кондитерські вироби.
Залежно від місцевих умов, за 0,5-1,5 години до початку бенкету на стіл ставлять страви і закуски. Страви у високому посуді ставлять ближче до центру столу, у низькому - ближче до предметів сервірування.
Офіціанти слідкують за порядком на столі, забирають використані набори і тарілки, ставлять перед гостями чисті, забирають зі столу багато порційний посуд, що звільнився, і пляшки. Заміна посуду здійснюється перед подаванням м'ясної закуски, першої, другої та солодкої страв.
Перед подаванням солодких страв зі столу забирають усі зайві предмети, залишають лише фужери, келихи для шампанського, модерної чарки, вази з фруктами. На середину столу ставлять торти, тістечка, цукерки. Стіл додатково сервірують десертними тарілками і наборами.
Завершують бенкет подаванням гарячих напоїв (кави, чаю).
Домашнє завдання : ознайомлення з матеріалом та відпрацювати. Намалювати схеми розміщення меблів для банкету з повним обслуговуванням офіціантами. Скласти меню банкету "шведський стіл" та меню для осіб, які проживають у готелі.
Урок №106
Тема уроку: Вправи :"Прийом замовлення і складання меню для бенкет-коктейль, бенкет-чай, подача аперитиву. Розрахунок".
МЕТА уроку:
- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності;
- сформувати у учнів первісні уміння по виконанню прийомів складання меню і прейскуранту для бенкетів.
Домашнє завдання : Cамостійно вивчити матеріал та відпрацювати. Скласти меню банкет-чай та банкет-коктейлю.