Урок 20 від 11.11.2021Подача вино-горілчаних виробів, безалкогольних та слабо алкогольних напоїв
ІІ. Виробниче навчання на виробництві з кваліфікації "Бармен" 4 розряду.
ТЕМА № 4 "Процес обслуговування споживачів".
11.11.2021
Урок №20
Домашнє завдання: ознайомлення з матеріалом та оволодіння навичками нової темі і законспектувати.
Тема уроку: "Подача вино-горілчаних виробів, безалкогольних та слабо алкогольних напоїв ".
МЕТА уроку:
- навчити учнів правильному виконанню прийомів, що входять в операцію по темі з дотриманням вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності.
- сформувати в учнях первісні уміння по виконанню прийомів подачі вино-горілчаних виробів, безалкогольних та слабо алкогольних напоїв.
Для подачі вин, лікеро-горілчаних виробів використовується певний посуд. Горілка, лікер, коньяк подаються в 1'рюмках місткістю не більше 50 мл, міцне вино - в чарки 75 мл, столове вино - в келихах по 100-125 мл. При індивідуальному замовленні відвідувача горілка звичайно подається в чарках, стопках або невеликих графинах, при обслуговуванні групи відвідувачів - в графині.
Білі вина. Принісши пляшку вина, замовленого відвідувачем, Офіціант повинен показати йому етикетку. При цьому він тримає пляшку за горлечко правою рукою, поставивши її на долоню лівої руки, покритої складеної в кілька згинів серветкою. Пляшку тримають етикеткою до гостя, з тим, щоб він міг переконатися правильному виконанні свого заказу. Отримавши дозвіл відкоркувати пляшку, офіціант відходить до підсобних столу і відкриває її.
Червоні вина подають так само, як і білі. Після того як офіціант налив в келих вино, пляшку не повертають навколо осі, щоб не потривожити донний осад, який утворюється в результаті тривалого зберігання вина. Найкращий метод подачі червоних вин (особливо тих, які містять донний осад) - обережно перелити вино в графин, тим самим відокремивши осад.
Якщо офіціант обслуговує гостей, що прийшли компанією, він повинен спочатку з'ясувати у (кожного гостя, яке вино він бажає випити. Вино в началі наливають дамам, а потім чоловікам і на закінчення тому, хто зробив замовлення. Якщо (компанія складається тільки з жінок | або чоловіків, вино пропонується хто старше. Якщо гість не допив вино, йому потрібно запропонувати інше. Після наповнення чарок шийку пляшки кожного разу промокають про ручник, щоб краплі вина не потрапили на скатертину. Наливаючи вино з | пляшки або графина, не можна торкатися чарок.
При розливі лікеро-горілчаних виробів, вин і прохолодних напоїв дотримуються наступні правила. Офіціант наливає напої завжди правою рукою, тримаючи руку над етикеткою і підійшовши до гостя справа. Чарки і келихи не наливають доверху, зазвичай залишають 2 см до краю. Розлив вино в келихи і чарки, офіціант ставить пляшку на стіл. На банкеті з повним обслуговуванням, наливши гостям вино, офіціант ставить пляшку тільки на підсобний столик.
Забороняється наливати напої в чарки гостей через стіл або з лівого боку правою рукою. Якщо гість сидить з правого боку біля стіни і до нього важко підійти, напій можна наливати з лівого боку, але обов'язково лівою рукою. Напої в чарках, стопках, келихах подають, попередньо наливши їх на підсобному столі і поставивши на піднос, накритий серветкою.
Наливаючи напій з графина, офіціант повинен тримати пробку від нього в лівій руці, а поставивши графин на стіл, знову закрити його пробкою.
Пиво має освіжаючим властивістю, тонким солодовим і хмільним смаком і ароматом і нерідко подається до м'ясних і рибних других страв. Вміст спирту в пиві низька - від 1,8 до 6% в світлому і від 2 до 5% в темному. У ресторані пиво відпускають в пляшках, в пивних барах - у спеціальних гуртках і склянках, звужених догори, щоб зберегти «манжет» піни.
Пляшки з мінеральною та фруктовою водою повинні бути чистими, з акуратно наклеєними етикетками. Їх відкривають ключем та протирають горлечко ручником і, отримавши дозвіл відвідувача, наливають воду в фужери або ставлять відкриту пляшку на стіл. Мінеральну і фруктову воду наливають у фужер до половини або 2/3 ємності.
Відкриття пляшки з шампанськім.
Домашнє завдання: ознайомлення з матеріалом та оволодіння навичками нової темі і законспектувати.